dimarts, 11 d’octubre de 2016

LES "TEMUDES" AGULLETES

Bona tarda rutaires!

Si ja heu començat la temporada d'exercici, molts de vosaltres estareu que no podreu pujar les escales! I és que ningú ha dit que la volta als entrenaments sigui senzilla!

Tot i que l'esport té incomptables beneficis, si que és cert que abans que ens fiquem a to hem de passar per l'inevitable procés de les agulletes. Però... inevitable? Segur?

Aquí us donarem alguns consells per prevenir i alleujar les agulletes, atents!

Les agulletes sorgeixen com a conseqüència del sobre esforç de la musculatura, la qual cosa provoca micro trencaments de les fibres musculars, donant lloc a la inflamació del múscul. Aquesta inflamació és la que provoca el dolor, que sol arribar al seu punt àlgid entre les 24 i 48 hores de la realització del sobre esforç.

Dos remeis populars són l'aigua amb sucre o bicarbonat, però realment no alleugen el seu dolor ni tampoc les evita, només afavoreixen la hidratació.
  • Recuperació activa: Aquesta estratègia (recolzada pels experts) constata que l''exercici aeròbic suau augmenta el flux sanguini i això està vinculat amb una disminució del dolor muscular. 
  • Bany de gel o de contrast: Molts atletes professionals utilitzen aquesta tècnica i afirmen que els hi disminueix el dolor, però us hem de dir rutaires, que no hi ha encara una evidència clara de la seva efectivitat.
  • Antiinflamatoris: El fanós Ibuprofè, el sodi o l'aspirina, malgrat no acceleren a la curació de les agulletes, poden ajudar-nos a reduir el dolor de forma temporal.
NOTA: Aneu amb compte de prendre antiinflamatoris abans, doncs alguns estudis informen que  prendre Ibuprofè abans de realitzar un exercici de resistència no és recomanable!
  • Descansar: Si espereu i us recupereu el temps necessari, entre 3 i 7 dies, veuren que el dolor desapareix sense cap tractament especial.
I doncs, es poden evitar? 

Les agulletes són part d'un procés d'adaptació muscular, i l'única cosa que es podem fer per evitar-les és fer exercici progressivament, sense fer sobre esforços. Si no esteu en forma, cal evitar que els primers dies d'activitat física siguin molt intensos o augmentar bruscament la intensitat de l'exercici.

Esperem que aquests consells us ajudin, rutaires!

ENRUTA'T!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada