dimecres, 16 de novembre del 2016

OLLA DE VALLTER (2.871m)

Bona nit rutaires!

Coneixeu el Pirineu Oriental? Per aquells i aquelles que no avui us portem una ruta fins a l'Olla de Vallter! Aquesta ruta és força completa, ja que passarem per diversos punts! Cal que tingueu en compte que no és una ruta fàcil, ja que hi ha trams amb certa dificultat i pujades força complicades.

Iniciarem la ruta a l'aparcament asfaltat de l'estació d'esquí de Vallter, a la qual s'arriba des de Setcases. Des de l'aparcament iniciarem a caminar pel corriol que puja al Refugi d'Ulldeter. Començarem amb una pujada fàcil i constant, la qual ens portarà fins al refugi, un cop arribem a aquest punt, ens haurem de desviar a l'esquerre per trobar una pista amb una baixada força gran. A uns 200 m aproximadament, ens haurem de tornar a desviar, aquest cop a la dreta, ho farem per sobre els blocs de la tartera. En aquest moment, iniciarem el tram més complicat de la ruta, el qual continuarà fins al cim.

Hem d'anar passant per la zona de roques i pujar un petit canal de pedres i grans de roques, aneu amb compte! Ja que és un terreny molt inestable! La pujada és complicada i força dura fins al cim. Caldrà que feu un últim esforç per poder visionar el Gra de Fajol i la pujada que finalment us portarà fins al cim!

Després haureu de baixar a la zona del Pas de l'Isard. A partir d'aquí, el camí es complica novament, per això, heu d'estar ben atents i atentes per tal de poder superar la zona rocosa. La pujada fins al Gra de Fajol serà costosa i confusa, ja que hi ha trams on no es veu un camí marcat. Des del cim del Gra de Fajol, els camins i corriols no tenen pèrdua i són molt més fàcils de fer. Baixarem al Coll de la Marrana per pujar a Bastiments, en aquest punt, trobarem una pujada curta però molt forta i constant, des del cim de Bastiments, el desnivell ja és molt més suau!

Aquesta ruta us mostrarà unes vistes meravelloses i espectaculars! Val molt la pena fer l'esforç! Per això rutaires us animem que feu la ruta de l'Olla de Vallter! I per tots i totes aquelles rutaires que us esteu iniciant al món del senderisme i les rutes, us animem que seguiu i a poc a poc podreu anar superant nous reptes! ;)

Esperem que pugueu gaudir tant com nosaltres d'aquesta fantàstica ruta, la qual us portarà per diversos cims del nostre meravellós Pirineu!