dimecres, 23 de novembre del 2016

CIRC DE PESSONS I LLACS DE PESSONS (ANDORRA)

Bona tarda rutaires!

El dissabte passat vam passar el dia a Andorra fent la ruta del Circ de Pessons i Llacs de Pessons. A més a més, vam poder meravellar-nos amb les primeres capes de neu que hi havia!

Des d'Andorra iniciarem la ruta per la carretera CG-32 que puja cap al Pas de la Casa i la frontera amb França. Passarem per les poblacions d'Encamp, Canillo i Salou. Abans de començar a pujar el Pont d'Envalira, anirem cap a la dreta, per la carretera que entra a l'estació d'esquí de Grau Roig (Grandvalira).

Un cop hàgim deixat el cotxe a l'aparcament, agafarem la pista de terra que hi ha al costat, el camí ens portarà fins al llac Primer de Pessons. La ruta s'inicia amb una pujada constant, la qual continua fins a dalt de tot, on trobarem un dels llacs. A mesura que anem pujant, tindrem una major perspectiva de les pistes d'esquí de Grau Roig. Com que encara no ha començat la temporada d'esquí, la pista per la qual heu de pujar, en quant comenci la temporada, es converteix en una pista d'esquí. Des d'aquest punt, seguint el GR (senyals blancs i vermells) no tindreu cap dificultat per seguir, ja que la podeu iniciar en qualsevol punt.

Cal tenir en compte que, si aneu per aquesta època, trobareu neu, nosaltres no vam necessitar raquetes, ja que el gruix de la neu en algunes zones encara era moderat, però en qüestió de dies serà necessari realitzar la ruta amb les raquetes de neu.

Les vistes són al·lucinants i recomanem cent per cent fer aquesta ruta amb paisatges nevats, ja que les imatges són meravelloses!

Esperem que us animeu a fer aquesta ruta, val molt la pena! Cal destacar que és una ruta amb un nivell mitjà-alt, ja que tot i que hi ha pujades i baixades pronunciades, el nivell d'intensitat és considerable. Tingueu en compte que si aneu per aquesta època, hi ha zones força glaçades, i sobretot en les baixades, vigileu, ja que el terreny rellisca i és molt inestable!