divendres, 18 de novembre de 2016

DESCENS | 3

Bona tarda rutaires!

Aquesta tarda us portem les 12 regles per practicar descens amb seguretat!

A Enruta't el descens amb btt és un dels esports de muntanya que ens fascina més, ja que el practiquem quasi tot l'any. Sol ser un esport més relacionat a la temporada de bon temps, ja que a vegades el fred i el canvi d'hora es converteixen en una excusa fàcil per no agafar la nostra bicicleta i sortir a baixar corriols! Avui us portem 12 consells per a què et sentis més segur i segura practicant aquest esport!

1. SENSE TENSIÓ:

A sobre la bicicleta has d'estar alerta per qualsevol inconvenient que pugui sorgir durant les baixades, però no pots estar rigit o rígida del tot, sinó que has d'estar relaxat per poder reaccionar.

2. ESMORTEIR:

Has d'anar aixecat del selló, amb els genolls i els colzes flexionats per esmorteir impactes.

3. CENTRE DE GRAVETAT:

Has de flexionar i inclinar el tors cap endavant per tal d'aproximar el teu pes a terra i d'aquesta manera guanyar estabilitat damunt la bicicleta. Recorda que al descens es baixa a velocitats altes, per això cal aconseguir aquest domini damunt la bicicleta.

4. PES ENRERE:

Això evitarà que puguis voltejar per sobre del manillar en pendents pronunciades. 

5. PES FORA:

A les corbes estira la cama externa i carrega tot el pes que puguis sobre ella trepitjant el pedal.

6. ANTICIPAT:

La vista ha de visionar uns tres metres per davant de tu, no has de mirar immediatament davant, ja que no podràs anticipar-te al que vingui. Has d'aprendre a llegir i interpretar el terreny.

7. SIGUES CONSISTENT:

Has de mantenir sempre una inèrcia i una velocitat que et permeti no cometre errors i controlar en tot moment la bicicleta i altres imprevistos o obstacles que puguin sorgir.

8. BUSCA ELS SUPORTS: 

Al terreny sempre trobarem petits ressalts que podem utilitzar per guanyar adherència!

9. SALTA:

A vegades podem saltar perquè el terreny ho exigeix o per tal de poder evitar un tram sense necessitat de rodar sobre ell.

10. FRENA:

El fre de davant és el que para la bicicleta. Utilitza el de darrere com a suport i per portar la bicicleta per on vulguis.

11. PEDALEJA:

El fet que estiguem baixant no significa que no hàgim d'utilitzar els pedals en cap moment, ja que pedalejant podem guanyar temps.

12. VISUALITZA LA BAIXADA:

Si coneixes el descens, cal que tinguis present que has de repassar mentalment com afrontaràs cada tram. Cal que et sentis segur o segura, ja que el fet de no conèixer el terreny pot fer que pateixis lesions greus o imprevistos inesperats.

Esperem que us serveixin aquests consells per tal de sentir-vos més segurs i segures practicant descens, recordeu que cal que aneu protegits i protegides en tot moment, ja que una mala caiguda us pot causar lesions greus!

Ús desitgem un bon cap de setmana! La setmana que ve us esperem al blog amb rutes noves i nous consells!

ENRUTA'T!

FOTO CICLISTA DESCENS SALTANT PER UNA BAIXADA

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada