dijous, 8 de desembre del 2016

SERRA NEVADA: MULHACÉN (3.479m)

Bona tarda rutaires!

Esperem que estigueu tenint un pont de vacances genial! Per tal d'aprofitar aquests dies de festa i que ben aviat s'acosten les vacances de nadal us portem una ruta a Serra Nevada! Més concretament una ascensió al cim Mulhacén.

És una de les rutes més clàssiques de Serra Nevada. No és una ruta extremadament dura, però els seus 30 km de recorregut, els 1.500 m de desnivell acumulat i les 8 hores de marxa efectiva, fan que sigui una ruta força exigent.

Abans d'iniciar la ruta cal que carregueu suficient aigua per a tota la jornada, ja que no passarem per cap font.

Iniciarem la ruta a la Hoya de la Mora, a la qual arribarem per l'Estació d'Esquí de Pradollano, des d'on continuarem en direcció al Pic del Veleta. Just on finalitza la carretera, trobarem una àmplia zona d'aparcament. Un cop hàgim deixat el cotxe continuarem per la pista per anar rodejant el cim que anirem deixant a la nostra esquerra. A uns 600 m aproximadament, arribarem al coll de la Carihuela, on trobarem a la nostra esquerra el refugi de la Carihuela, situat a 3.205 m d'altitud.

Seguirem per la pista uns 300 m més per arribar a una corba a la dreta, en aquest punt deixarem aquesta via i continuarem amb el sentit que portàvem els últims metres de pista (Nord-est). En aquest punt trobarem el tram anomenat ''Pas de les Cadenes'', és un tram on la senda queda totalment penjada a la paret amb bastant caiguda sota els nostres peus, però amb l'ajuda d'unes cadenes instal·lades, creuar aquest tram no serà un impediment.

Hem de seguir el descens rodejant la petita llaguna d'Aigües Verdes per enllaçar amb el camí ample que haurem deixat fa una estona. A uns 900 m arribarem al Coll del Llop, des d'on podreu gaudir d'unes meravelloses panoràmiques i vistes. Tot seguit, a 500 metres, el camí ample ens portarà a creuar un tall que divideix en dues parts el terreny. A continuació descendirem per l'esquerra i a pocs metres arribarem al refugi de la Caldera.

A partir d'aquest punt, seguirem el sentit evident del pic Mulhacén, al qual podrem optar per diverses vies d'ascensió. Aquest últim ascens és el més dur de tot el recorregut, però quan arribem a dalt les vistes faran que se'ns oblidi de cop el gran esforç que haurem fet per arribar.

Finalment, la tornada la farem pel mateix lloc.

Esperem que acabeu de passar un molt bon pont! Us animem a tots i a totes a fer alguna de les rutes que teniu disponibles al blog i que no dubteu en compartir les vostres experiències amb nosaltres! Tornem dilluns vinent amb nous consells i rutes!