dimarts, 13 de desembre de 2016

EL MASSATGE DE RECUPERACIÓ MUSCULAR

Bona tarda rutaires!

En el post d'ahir sobre trail running us parlàvem de la importància del descans en el nostre entranament i avui volem ampliar el tema de la importància de la recuperació post-exercici parlant-vos sobre els massatges de recuperació muscular.

Després d'haver realitzat una excursió o activitat a la muntanya moltes vegades notem aquella sensació de fatiga a les nostres cames i peus, per això és bo aplicar sobre els músculs un bon massatge de recuperació per fer desaparèixer aquesta sensació!

Com fer el massatge?

Aquest massatge s'hauria de realitzar després d'uns 30 minuts de finalitzar l'activitat, és recomanable no esperar gaire per tal que el nostre cos no es refredi.

La durada del massatge dependrà molt de l'estat dels nostres músculs, si l'activitat ha estat molt intensa potser caldrà dedicar-hi més temps, i també del temps que disposem per fer-lo, però el mínim hauria de ser de 15 minuts, puguent allargar-lo fins als 45 minuts si és necessari.

Les maniobres en aquest massatge són inicialment lentes, suaus i superficials amb el palmell de la mà per afavorir la relaxació, cal preparar la musculatura per més tard quan aprofundim en els moviments a les zones més afectades. Més endevant passarem a fer més pressió amb les mans, els artells (els nudillos), i/o els punys. 

Depenent de la modalitat atlètica, es carreguen més uns músculs o uns altres, els més típics són els músculs de les cames i els peus.  A les cames, seguint aquests consells, es recomana fer fregues des del turmell fins al maluc, a la zona del tou de la cama i també a les cuixes, tant per la part externa com interna de la cama. En els peus podem fer també estirament dels dits i massatge a les plantes dels peus amb els polzes. 

Més recomanacions:
  • Per realitzar els massatges seriua molt bo que compréssiu alguna mena d'oli o gel que facilitarà tot el procés de massatge, i tant tu com el massatgista ho agrairà. 
  • A més també és molt recomanable aplicar fred als músculs i articulacions, ja que fred produiex un efecte antiinflamatori que ajuda a impedir que els múscula s'inflamin.  
Ara rutaires, intenteu posar en pràctica el massatge de recuperació muscular després dels vostres entrenaments i sortides i ja veureu com el vostre cos ho agraiex! A més, ja sabeu que el massatge també influeix molt en en nostre estat psicològic! 

ENRUTA'T!

Cap comentari:

Publica un comentari